Pagina's

woensdag 11 november 2009

Google Scholar en Endnote!

Instructies geven is erg leuk, zo kom je nog eens onder de mensen en het blijkt daardoor toch altijd weer een mooie schat aan informatie. Zo ook vandaag, toen de begeleidende docent mij vertelde dat het mogelijk is om je literatuur in Google Scholar te exporteren naar Endnote.

Hoe?


Door een kleine aanpassing in je 'Scholar preferences'. Deze vind je naast de Googlezoekbalk.
Onderaan in je scherm kan je bij de 'Bibliography Manager' de optie 'Show links to import citations' in een bibliografische manager naar keuze (Endnote, Reference Manager etc.) selecteren.
Als je hierna weer een zoekactie uitvoert in Google Scholar zie je ook een link die je het bestand direct laat importeren.

1 opmerking:

  1. Toevallig had ik maandag een gesprek met een promovendus die zweerde bij Google Scholar en me deze handige optie ook liet zien. Het gesprek ging overigens over digitale vaardigheden voor docenten en we waren het er beiden over eens dat dit voor de meeste docenten een brug te ver zou zijn.

    Even off topic: Is er een speciale reden waarom ik hier niet onder mijn eigen naam (inclusief blog) mag reageren. Nu staat er blogparty, dat ben ik wel maar zo heet ik natuurlijk niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen